Salti al enhavo

Furorlisto


Populara enhavo

Montriĝas enhavo pleje ricevinta reputacion ekde la 07/06/19 en ĉiuj lokoj

  1. 3 poentoj
    Kelkaj el vi rimarkis, ke la nombro de lernantoj en la Esperanto-kurso por anglalingvanoj iom falis lastatempe. Notu, ke anglalingvanoj nun havas 35 lingvojn lerneblajn en Duolingo, do Esperanto iomete perdiĝas inter tiom da elektoj. Sed por parolantoj de la ĉina, ekz, Esperanto estos unu el nur manpleno.
  2. 3 poentoj
    Krom la faktoroj menciitaj de Emilio CId, necesas konsideri du pliajn: - la disvastiĝo de Duolingo inter la parolantoj de la koncerna lingvo - la disvastiĝo de scioj pri Esperanto inter la parolantoj de la koncerna lingvo Duolingvo estas pli bone konata en la Amerikoj ol en aliaj mondopartoj, oni nuntempe ofte parolas pri Esperanto en la amas-komunikiloj de Kebekio pro la venontsomera Universala Kongreso, kaj la kebekia Esperanto-movado havas longan historion de interreta instruado de Esperanto (en la jaro 1992 mi mem enretigis version de la dek-leciona kurseto - jam uzita de ESK por perpoŝta instruado de Esperanto - por retpoŝta instruado de nia lingvo). Pro tio aparte nun gravas funkciigi duolingo-kurson de Esperanto por franc-lingvanoj, la lingvo parolata en la Amerikoj plej multe post la angla, hispana kaj portugala. Bonŝance, se la tradukadon kaj korektadon de kurso faros kompetentaj franclingvanoj el Francio (la kebekiaj esperantistoj multe laboras organizante la kongreson) plej multaj kebekanioj ĝin akceptos, ĉar la norma franca havas altan socian prestiĝon en Kebekio kaj la kebekianoj estas alkutimiĝintaj al la uzado de franciaj kulturproduktoj. Paul Hopkins (kanadano)
  3. 3 poentoj
    Vi pravas, nun ne indas proponi tradukon al Duolingo. Sed indas varbi bulgarojn por finpretigi la kurson de Lernu, kies traduko al la bulgara estas nun 76% preta.
  4. 3 poentoj
    Ĉu eblas pripensi ALTERNATIVAN ANALIZON de Kongresoj 1) Ĉiujare, kiel tradicie 2) Ĉiudujare kaj 3) Ĉiukvarjare? Kiaj estas la profito/malprofito-scenaroj por diversaj aliĝo-niveloj (de 500 ĝis 3000 -- eblas fari tian analizon laŭ ŝtupoj de 100 aliĝoj relative facile SE oni bone konas la kosto-strukturojn, absolutajn, relativajn, marĝenajn). Tia kvanta analizo bezonatas esti ligata kun kvalita analizo kiu inkluzivas diversajn vidpunktojn de Komitatanoj, Delegitoj kaj Individuaj Membroj. La kialo, parte, por pripensi pli maloftan Kongreso-starigon estas, ke la laboraj kaj financaj kostoj pezas sur pluraj kategorioj de membroj. Bonvolu ne pensi, ke analizo pri situacio signifas, ke indas aŭ endas ŝanĝoj. Tia analizo estas por pli bone prikonsideri alternativojn se unu aŭ alia pli taŭgas por la ventoneco. Ni bezonas ALTERNATIVAJN ANALIOZOJN por kompreni kaj pravigi ŝanĝojn en pluraj partoj de la organzio.
  5. 3 poentoj
    Respodone al la rekomendo de la Komitata Forumo pri Komunumo, la estrarano pri kongresoj (tiu estas mi) starigas tiun ĉi diskuton. Ĉiuj ideoj el ĉiuj fontoj bonvenas. Kompreneble, estas preskaŭ subkomprenata afero, ke ne eblas plaĉi aŭ efektivigi ĉies ideojn tuj pro tio, ke fojfoje ideoj kontraŭdiras unu la alian, aŭ ili postulas laborfortojn kaj rimedojn kiujn la proponinto ne antaŭvidis. Sed ni ne fokusigu nian atenton al tiu "detaletoj" nun, kaj ni malfermu la foruman pordon al ĉiuj. Mi profitas la okazon por lanĉi mian propran "amatan ĉevaleton": La Malferma Ceremonio fariĝu malfermo de gaja, vigla, bunta, brua, VIVANTA Esperanta tutmonda festo/festeno/festivalo kaj iom ripozigu la solenecon, troseriozecon, rigidecon, kravatumecon, ktp, kiuj de tempo al tempo tra la jarcento estis sentebla/palpebla/videbla en la malfermo. Eĉ se tradicioj estas de tempo al tempo konservindaj, du-hora, plensidanta inaŭguro ne estas konservinda. Ĉu ni vere bezonas la longan vicon de salutantoj kiu individue kaj fojfoje tute ne kohere aŭ mallonge adresas la kongreson? Ni komencu tie.
  6. 3 poentoj
    Gratulojn por la bona rezulto ! Valencio kaj Seulo havu ligilon inter lernantoj por sentigi internaciecon kaj interkontinentecon. S-ro Lee Jungkee kutimas komuniki ankaux per Fejsbuko kaj Skajpo. Belan amikecon inter eklernantoj.
  7. 2 poentoj
    La aktualaj ciferoj informas, kiom da "aktivaj lernantoj" (pri tio sube) aliĝis dum la pasintaj 12 monatoj. Oni ŝanĝis en junio aŭ julio 2018. En la 10-a de junio estis ankoraŭ sume 1,749 milionoj, el tio 1,36 por la anglalingva kurso, 385 mil por la hispanlingva kaj 4400 por la portugallingvo (tiam ĵus kreita). En la 22-a de julio 2018 estis sume 715 mil, 403 mil (en), 302 mil (es), 9550 (pt). Ekde tiam la suma nombro iom post iom kreskis pro la kresko de la portugala, ĝis nun (9-a de okt.) sume 814 mil, el 298 mil (en), 281 mil (es), 235 (pt). Evidente la anglalingva kurso ial perdas ĉe la nombro de aktualaj aliĝantoj, proks. -25% en unu jaro. Mi ne scias, ĉu pro aldono de la du aliaj kursoj aŭ ĉu pro alia kaŭzo. Ne ĉiu cetere estas senfine entuziasma pri la Duolingo-metodo, do povas esti, ke nun homoj elektas aliajn kursojn; ni konsciu, ke takso iam estis, ke el la iamaj lernantoj en la anglalingva kurso nur duono denaske parolas la anglan. (Mi faris enketon pri la denaska lingvo ĉe la Facebook-grupo de Duolingo-lernantoj.) Ĝis nun oni ne bone scias, kio estas "aktivaj lernantoj". Se la departamento pri merkatiko provas havi altan nombron, ili kalkulas por tio ĉiun homon, kiu aliĝis kaj sukcese plenumis almenaŭ unu lecionon 🙂 Pli ni ne supozu.
  8. 2 poentoj
    Mi tute konsentas kun via aserto, la malfermo estas tre teda, malnoveca. La malplej ne-interesa parto estas la landaj salutoj, sed ĝi estas tro longa kaj finfine fariĝas teda. Kelkaj salutantoj provas prelegi ;-/ . Eble ceremoniestro simple vokus ĉiun landon kaj la samlandanoj en la salono ekstarus kaj ekkrius. Espereble iu povus doni al ni ekzemplojn pri pli interesaj malfermoj el aliaj kongresoj.
  9. 2 poentoj
    Mi jam antaŭe skribis pri Duolingo en alian retejon, Finna babilejo. En mia duparta artikolo tie mi priskribis Duolingon (parto 1) kaj listigis mankojn kaj problemojn en ĝi (parto 2). Sume mi dirus, ke "La teorio Nakamura" en Lernu.net estas pli bona por komencantoj, speciale por tiuj, kiuj ne parolas la anglan denaske (mi ne havas sperton pri la hispala aŭ la portugala kurso en Duolingo).
  10. 2 poentoj
    Gravas havi diversajn kursojn, kie eblas lerni laŭ diversaj metodoj, ĉar nur tiel ni havos individuojn kun diversaj perspektivoj en la movado. Dum la lasta tempo mi komencis pensadi pri "Esperanto - unika aŭ normala?" kiel temo por artikolo. Ĝi ja estas ambaŭ. Mi ankaŭ interesiĝas pri "renversa reklamo", ekzemple mi tradukas unu el la retejaj platformoj, Joomla, al la espa. Tiel mi normaligas nian lingvon ĉar ĝi funkcias flank-al-flanke kun aliaj lingvoj. Kelkaj kiuj ne eĉ sciis pri la ekzisto de Esperanto demandis min, kaj unu el ili eĉ komencis lerni ĉe Duolingo kaj konstatis ke Esperanto estas brila ideo. Do, unu el tiuj "duonplenaj glasoj" kion mi antaŭe menciis.
  11. 2 poentoj
    La ideoj kaj atentigoj de Stella estas legindaj, ĉar ŝi dum jaroj pripensadis la aferon FORUMON, kaj eĉ, laŭ mia memoro, prezentis la temon en Islando jam en 2013. Eble pli ol iu alia UEA-membro pasintece, ŝi kontribuis al la starigo de la nocio forumo ene de UEA, montrante kiel forumo-komunikadosistemo estas multe pli valora komuniko-efika ol Guglo-grupoj kaj Jahu-grupoj. Mi esperas,, ke la nuna Forumo estos en manoj de homoj kun diversaj spertoj kaj talentoj: la merkatika kaj komunikada (Emilio Cid), la teknika (Tim Owens), la homalira (pluraj homoj bezonatas kaj multaj povas), kaj ĉefaj konsiliistoj kiel Stella, ktp. (Persona noto al Stella: jes, dankon. Mi komprenas, ke la Forumo estas la rezulto de laboro kiam oni staras sur la ŝultroj de gigantoj -- tro ofte en UEA oni provas solvi problemojn sen rigardi eksteren, ĉu ne? Ĉi foje oni elektis la bonan giganton, mi pensas).
  12. 1 poento
    La 20-a de novembro estos grava tago: en tiu tago en 1959, do antaŭ precize sesdek jaroj, la Ĝenerala Asembleo de Unuiĝintaj Nacioj akceptis la Deklaracion de la Rajtoj de la Infano. Je la sama tago tridek jarojn poste, en 1989, la Ĝenerala Asembleo akceptis la Konvencion pri la Rajtoj de la Infano. La koincido de la tago kaj monato ne estis hazardo: jam en 1954 la Ĝenerala Asembleo nomis la 20-an de novembro Universala Tago de la Infano. Ĝi celis antaŭenigi internacian solidarecon, konsciiĝon inter infanoj tutmonde kaj plifortigon de la bonfarto de infanoj. La Deklaracio de 1959 estis produkto de tiu konsciigo – kaj same la Konvencio de 1989. Jam en 1946 Unuiĝintaj Nacioj starigis UNICEF, kiel Fonduson de UN por helpi infanojn suferintajn pro la Dua Mondmilito. En postaj jaroj ĝia mandato plivastiĝis, kaj en 1953 ĝi fariĝis konstanta branĉo de UN sub la ĝenerala egido de la Ekonomia kaj Socia Konsilio, kaj kun respondeco pri vasta gamo de agado por protekti la interesojn de infanoj kaj patrinoj. Ĝia jara raporto La Stato de la Infanoj de la Mondo fariĝis gvidilo por UN-agado sur tiu ĉi tereno. La 17 Celoj por Daŭripova Evoluigo, akceptitaj de UN en la jaro 2015 por fiksi la prioritatojn sur la kampo de evoluigo, donas apartan atenton al infanoj, ilia sano, ilia eduko kaj ilia bonfarto ĝenerale. Kaj kompreneble unu el la esencaj interesoj de UNESKO estas la edukado de niaj infanoj. Gepatroj, instruistoj, flegistoj kaj kuracistoj, registaraj gvidantoj kaj aktivuloj en la civila socio, religiaj kaj komunumaj eminentuloj, entreprenistoj kaj informmediaj profesiuloj, kune kun gejunuloj kaj infanoj mem, povas ludi gravan rolon en taŭga konsciigo pri la Universala Tago de la Infano en la propraj socioj, komunumoj kaj nacioj. Kaj esperantistoj, kiuj ligas homojn trans naciaj kaj generaciaj limoj, povas aparte atentigi pri la situacio de infanoj tra la mondo per interveno ĉe la supre menciitaj personoj. Ili ankaŭ povas fari tute personajn kaj modestajn agojn – danki instruiston, fari ion specialan por infano, doni monon por helpi infanojn, volontuli. Vi elektu – sed faru ion! Kaj faru vian eblon konsciigi la homojn pri la stato de la infanoj de la mondo – kaj konstrui mondon indan je la esperoj de niaj plej junaj civitanoj. Pludonu la mesaĝon, per sociaj medioj, per viaj personaj geamikoj esperantistaj kaj neesperantistaj, per leteroj en la gazetaro. Kaj memoru diri “Dankon” ĉi-tage al almenaŭ unu instruisto aŭ alia profesiulo kiu okupiĝas pri infanoj! Por trovi pliajn ideojn kaj informojn, turnu vin al www.unicef.org/world-childrens-day La teamo de UEA ĉe UN novembro 2019 Mallonga ligilo por tiu ĉi komuniko: uea.org/gk/834a1
  13. 1 poento
    Kelkaj punktoj pri ĝemelaj urboj : - Fotoekspozicio dum UK : bonegaj rilatoj kun la prezidanto de LKK Lahti. Enketo ĉe la landaj asocioj kies urboj estas ĝemelitaj kun Lahti. Neniu respondo.... Respondoj venis pere de la listo UEA membroj. Kelkaj esperantistoj sendis al mi fotojn. Aliajn mi ŝercis sur la reto sed la kvalito ne estas bona por presado. Bedaùrinda afero estas ke dum la UK Lahti, neniu fotoekspozicio estis organizita... - Komisiono pri ĝemelaj urboj ĉe Esperanto France : kreita sed ne ankoraù ne funkcianta.... 2 personoj kaj mi mem en la komisiono. Antaù kreado de tiu komisiono, mi enketis en la federacioj de la landa asocio, venis pluraj interesaj respondoj sed ne ĉiuj respondis.... - Komisiono ĉe UEA : mesaĝo al delegitoj landaj sen responda.....
  14. 1 poento
    Mi povas aldoni ion 🙂 Esperantaj aktivaj lernantoj en Duolingo.
  15. 1 poento
    Tio jam okazas, kaj lavango da petoj en la franca kaj la ĉina jam alvenas en la retpaĝoj de Duolingo. Ne estos ajna problemo arigi kompetentajn teamojn por krei Esperanto-kursojn por parolantoj de tiuj du lingvoj.
  16. 1 poento
    Hm, vi celas la anglalingvan kurson, ĉu? Mi ne povas konfirmi tion el pli longa perspektivo. Estis 331 mil aktivaj lernantoj en la 17-a de aprilo kaj estis 298 mil en la 9-a de oktobro. Do minus 33 mil en proks. 24 semajnoj, eble minus 1,5 mil semajne. Ni konsciu, ke la nombroj ne ĉiam estas tute akurataj (ŝajne kelkfoje ili miskalkulas) kaj ja ankaŭ nature iom varias. Dum la suma nombro de lernantoj en ĉiuj tri lingvoj kreskas, la suno ankoraŭ brilas por ni, ĉu ne? 😄
  17. 1 poento
    >Mi ĵus eksciis de stabano de Duolingo, ke la firmao aprobas Esperanto-kursojn por parolantoj de la ĉina kaj de la franca. Se vi interesiĝas pri konstruado (ĉefe tradukado) de unu el tiuj du kursoj, bonvolu sendi peton al incubator.duolingo.com. Ruth, mi interesigxus, se la firmao aprobus por parolantoj de la rusa. :-) Amike, Vladimir MININ
  18. 1 poento
    Mi tre ŝatus koni viajn opiniojn pri Duolingo kiel lingvolernilo. Kion vi opinias pri ĝia metodologio? Ĉu vi rekomendas Duolingon al novuloj? Kiel vi plibonigus ĝin? Ĉu ĝi havas bonajn mezureblajn rezultojn? Ĉu vi konas statistikojn pri tio (prefere kompareblaj kun aliaj metodoj)? Mi mallonge donas mian opinion (sed mi povas esti erara, ĉar mi ne uzas Duolingon de antaŭ multe da tempo). Duolingo havas multajn avantaĝojn sed ankaŭ kelkaj malavantaĝoj: Avantaĝo: Ĝi estas belaspekta, kaj tio estas mezureble grava por uzebleco. Avantaĝo: Ĝi estas (interalie) poŝtelefona ludeca programo. Oni povas uzi ĝin kie ajn, rapide kaj agrable. Avantaĝo: Ĝi estas tre bone konata programo. Tio helpas atingi multnombran lernontaron. Malavantaĝo: Oni devas ĉefe diveni la gramatikajn regulojn (almenaŭ en la poŝtelefona versio, kiun mi memoras). La esperantaj reguloj estas tamen sufiĉe facile klarigeblaj. Avantaĝo: Ĝi stimulas lernado per farado kaj klare videbligas la progreson de la lernanto. Malavantaĝo: Multaj homoj povus lerni Esperanton pli rapide per aliaj metodoj.
  19. 1 poento
    Duolingo ŝanĝis la metodon, per kiu ĝi montras aktivajn lernantojn en Julio 2018. Nuntempe la esperanto-kurso perdas proksimume 4000 aktivajn lernantojn semajne. Se sama proporcio de lernantoj daŭre malkreskas (supozante novaj lernantoj ne eniros la kurson) la kurso ne havos lernantojn post 18 monatoj. Evidente tio ne okazos tiamaniere. Post iam da tempo la kvanto de nova lernantoj aliĝantaj al la kurso devus fariĝi ebena. Mi scivolas pri la stabila rapideco ke novaj lernantoj eniros la kurson.
  20. 1 poento
    >Mi uzas Duolingon kaj mi ĉeestis en Lahtio, sed mi ne sciis, ke okazis kunveno de Duolingo-anoj. Statistiko pri Duolingo ne estas tute fidinda. Ekz. mi devis elekti uzi la anglan kaj kiel fasada kaj kiel lerna lingvo, ĉar mia denaska lingvo mankas inter ambaŭ. Certe mi ne estas la sola, kaj ĉi tial la nombroj antaŭ ĉio por la angla kaj la hispana verŝajne estas ŝvelaj. Juha, en Lahti estis propono renkontigxi kun 'duoling-anoj', sed tiu renkontigxo ne estis anoncita kaj ne okazis. Mi opinias, ke Vi mem devus anonci tiun renkontigxon en Lahti. Kaj bv anonci gxin en estontaj E-arangxoj. Estas certe, ke en la nombro de la lernantoj en 'Duolingo' per la angla lingvo, ke multaj el ili ne estas denaskaj anglalingvanoj, cxar ili ne trovis pli tauxgan lingvon, per kiu ili povus lerni Esperanton. Amike, Vladimir MININ
  21. 1 poento
    Mi ĉiusemajne renkontas homojn, kiuj lernas Esperanton per Duolingo. En norda Londono mi instruas kurson, kaj konstante alvenas novaj homoj, kiuj lernas per Duolingo. Al la pasinta leciono antaŭ du tagoj venis du tiaj novuloj. Sed memoru, ke necesas lerni pere de la angla, la hispana aŭ la portugala, do kompreneble la novaj lernantoj aperas ĝuste en landoj, kie oni parolas tiujn lingvojn. Cetere, "fejkaj"novaĵoj = falsaj novaĵoj.
  22. 1 poento
    Oni konsciu ke la instruprogramo Duolingo estas plej multe disvastiĝinta en la Ameriko (la statistikoj de Emilio Cid klare montras ke la vasta plimulto de uzantoj de Duolingo estas parolantoj de la angla, hispana aŭ portugala), ke malmultaj amerikanoj povis veni al Lahti pro la granda kosto vojaĝi tre long-distance, kaj ke Universalan Kongreson unuvice partoprenas spertaj esperantistoj. Ne mirigas min do ke malfacilis trovi en Lahti iun, kiu lernis Esperanton per Duolingo. Venu al la Universala Kongreso en Montrealo, kaj vi facile trovos esperantistojn kiuj lernis nian lingvon per Duolingo. Amike, Paul Hopkins (kanadano)
  23. 1 poento
    Kie trovi kaj kiel diskonigi la aktualajn vivajn elsendojn? Estas ĝojige, ke pli kaj pli da homoj decidas parte aŭ plene elsendi iujn programerojn de Esperanto-renkontiĝoj - kaj samtempe leviĝas la demando: kiel ekscii pri tiuj elsendoj? Iuj elsendas en Youtube-kanalo, aliaj en Twitch, kaj triaj en diversaj lokoj en Facebook (propra paĝo aŭ iu fejsbuka grupo). Por helpi trovi tiujn vivajn elsendojn, kaj samtempe kreskigi la spektulan publikon de la elsendoj, mi kreis tiucelan fejsbukan grupon "Vivaj elsendoj en Esperanto", troveblan ĉe https://www.facebook.com/groups/381665636084382/ Se vi ekscias pri rekta, viva elsendo en interreto en Esperanto, mesaĝu ĉi tie ĝian retan adreson (FB-grupo, aŭ persona paĝo, aŭ Jutuba elsendo, ktp.) Se vi ekscias ĉi tie pri nova viva elsendo, informu pri ĝi en via loka, landa aŭ ŝatata FB-grupo, aŭ alia informkanalo. Vi povas fari vivan elsendon ankaŭ rekte en ĉi tiu grupo, vi certe atingos vastan publikon. La ekzisto de tiu ĉi inform-cela FB-grupo neniel influas aliajn terenojn de redaktita filmado. Mi estus danka pro diskonigo kaj utiligo de tiu nova inform-kanalo.
  24. 1 poento
    Karaj, Mi kredas ke tiu chi estas la ghusta forumo por listigi plurajn pensojn kiujn mi kaj alia levis por plibonigi la UK-n. Jen kelkaj pli gheneralaj punktoj, celitaj al diversja instancoj: Estraro (1-2), chefe LKK (2-5) kaj chefe KKS (4-7). 1. Inauguro: nepre mallongigi. Malpli da paroladoj kaj malpli longaj. Pli da engaghigo de la publiko (ekzemple: "levighu chiuj kiuj partoprenis antauajn UK-jn chi-lande"). La populara ero de la landaj salutoj restu, sed laueble en fresha vesto. Inviti salutojn de Alighintaj Fakaj Asocioj kaj institucioj (cetere povas shpari paroladojn, ekz. de ILEI, AdE ktp). 2. Projekciado: antau unu jaro mi proponis en la komitata forumo akompani la chefajn programerojn, kiel inauguro, KT, IKU, la vesperaj programoj ktp, per profesia projekciado plurekrana de la scenejo kaj de rilataj bildoj kaj videoj. 3. Alireblo de salonoj: klopodi ke chiuj programeroj okazu en unu kongresejo. Plurfoje en pasintaj UK-oj (Lillo, Lahtio) IKU kaj aliaj gravaj programeroj okazis en sufiche foraj konstruajhoj kaj mankis instrukcioj kiel atingi. 4. Kolizioj en la programo ne estas eviteblaj, sed oni klopodu plani tiel ke simialaj eroj (ekzemple IKU kaj Scienca Kafejo) ne okazu paralele au sinsekve en disaj kongresejoj. Gravaj au popularaj koliziantaj programoj okazu laueble en najbaraj salonoj, tiel ke eblos parte/paralele partopreni ambau. 5. Duontagaj ekskursoj klopodi saghe plani, kun pluraj datoj kaj tempoj, tiel ke kongresanoj povu partopreni ilin sen maltrafo de gravaj progrmeroj. 6. Frua publikigo de provizora programo. Helpos kaj al la kongresanoj kaj al la kongresa fako, kiu estos frue avertita pri kolizioj kaj personaj problemoj de prelegantoj. 7. Kongresa Libro enhavu detalajn informojn pri la kongresejo kaj kiel atingi la diversajn salonojn. Ekzemple en Lahtio tute mankis en la KL skemo kaj instrukcioj kiel atingi la alian kongresejon (en la informejo estis apartaj folioj, sed multaj kongresanoj ne konsciis pri tio). Ankau mankis la kutimaj fotoj de IKU-prelegantoj. Amike, Amri
  25. 1 poento
    Saluton! Antaŭ la UK-on en Lahtio mi kelkfoje demandis, ĉu en la retejo de UEA aŭ ie alie estus abonebla reta kalendaro kun programeroj de la kongreso. Ŝajnas, ke neniu en la CO komprenis mian demandon, do lasu min ekspliki. Kalendaro estas dosiero kun speciala kalendara formato, el kiuj la plej uzata estas iCalendar (kiu ne originas de Apple, kvankam multaj tiel kredas). Oni publikigas tiun kalendaran dosieron, ke ĝi havu retadreson (URL). Oni povas aboni la kalendaron per enigi ĉi tiun adreson en sian kalendaroaplikaĵon, kiuj estas multaj (Google Calendar, Apple Calendar ktp.). La ideo estas, ke ĉiuj ŝanĝoj, kiujn oni faras al la kalendaro, vidiĝos ĉe la abonentojn. Minimume la UK devus havi unu kalendaron kun ĉiuj programeroj, sed pli bone estus, ke estus pluraj kalendaroj laŭ temo (Akademio, Aŭtora duonhoro, IKU ktp.). La plej ideala estus, ke ĉiu partoprenanto povus elekti programerojn, kiuj interesas rin kaj krei sian propran kalendaron.
  26. 1 poento
    Mi kreis la retejon kun nomo Finna babilejo por finnaj esperantistoj. Oni povas diskuti pri iu ajn Esperanto-rilata temo. Oni povas skribi finne aŭ Esperante.
  27. 1 poento
    Mia persona opinio: Estus bele se oni povus filmi ĉion. Sed oni tamen devas konsideri, ke ne ĉiu programeto estas malfermita al la publiko. Kiam staras ke estas fermita kunsido aŭ kunveno oni ankaŭ laŭ mi ne rajtas filmi. Mi pensas ke oni devas unue certigi la filmadon de la plej gravaj aferoj (tion oni devas difini). Mi pretas fari proponon pri tio, basita laŭ la programo de la UK Lahtio, sed mi konsideras ke ĝi devas esti prezentita, kiam la organiza grupo estos kreita. La filmado estas unu afero kaj la postlaborado de la filmoj alia afero. La postlaboro de tiuj filmoj ĉefe de tiuj kiuj eventuale bezonus se eblos de du kameraoj por havi pli bonan registradon (laŭ mi ekzemple fermo kaj malfermo, nacia, internacia vespero, ktp ) bezonas konon kaj tempon. Persone mi opinias ke ĉiuj filmoj , profesie a ne profesie devus esti aranĝitaj laŭ bezono kaj eblo antaŭ ol ili estos metitaj en la reto. Mi opinias ke la UK estas la plej grava evento en Esperantujo kaj devus esti bone montrata. La filmoj ne devas nepre esti profesie faritaj sed montreblaj, konsiderante la gravecon de la evento. Mi ne volas nur doni mian opinion, sed volas konfirmi mian deziron aktive esti parto de tiu projekto. Kaj mi ŝatus ke tiuj kiuj deziras ankaŭ partopreni en ĝi, anoncu tion.
  28. 1 poento
    SALUTON! mi estas Mireille Grosjean. Mi partoprenos la kongreson en Bujumbura kaj prezentos du partojn de tiu AMOseminario. unu rilatos al miaj spertoj kiel delegito de UEA che UN en Ghenevo. unu rilatos al kiel verki gazetaran komunikon, kiel alparoli ministron. Grupa laboro. kiu kunlaboros kun mi en tiu AMO seminario?
  29. 1 poento
    Enkonduko Tradukado estas serioza fako. Dum la lastaj sep jaroj mi estris tradukan teamon por esperantigi unu el la pli konataj kaj uzataj el la liberkodaj platformoj por retejoj. Estas ofte teda kaj sola laboro kaj malmultaj dankas pro la centoj, eĉ miloj, da horoj oni aldonas al tia laboro. Ĉar tradukoj devas simple esti, kaj ankaŭ devas esti korekta, ĉu ne? Kio estas korekta traduko ne ĉiam estas evidente. Specife ne kiam temas pri teknika tradukado. Troviĝas multaj eblecoj interpreti. Tradukado kiel por forumo kiel tiu ĉi, povas esti neebla sen eraroj, pro la strukturo de la enhavo. Ofte la tekstoj tradukendaj estas nura listo de vortoj, sen interrilatoj kaj klarigoj. Ekzemple, la angla vorto "check" estas problema, ĉar ĝi povas signifi kaj "kontroli" kaj "marki". Sen konteksto estas ege malfacile korekte diveni. (Tial mi ne havas problemojn pri la fakto ke ankoraŭ troviĝas anglalingvaĵo ĉi tie. Mi komprenas kial!) Alia faktoro de tradukado, specife en la kampo de komputilaĵoj, kiu estas relative nova, estas ke la uzo de esprimoj ne fiksiĝis. Mi povas konstati ke aferoj ŝanĝiĝis jam dum la lastaj sep jaroj, tiel ke mi simple ne konsentas kun kelkaj tradukoj en tiu ĉi platformo. Komprenu ke tio ne necese estas kritiko. Mi povas esti erara. Certe estas erara en kelkaj kazoj. Sed sen daŭra diskuto pri esprimoj, kiel pli bele traduki kelkajn oftajn terminojn ktp, la kampo neniam povas evoluiĝi. Tial mi invitas vin pridiskuti komputilajn esprimojn kaj eble ankaŭ inventi novajn, pli bonajn eblecojn.
  30. 1 poento
    Saluton, listanoj. Mi ekas mian partoprenon en tiu ĉi diskutejo per opiniesprimo pri tiu ĉi tre insteresa fadeno. Ĝin mi trovas interesa pro pluraj kialoj: 1. Mi multe favoras lingvan evoluon. @Stella tute pravas: sen lingva evoluo lingvo estas morta. Samtempe mi plene konscias, ke la evoluo de esperanto havas trajtojn unikajn, ĉar iasence ĝi estas la unusola vivanta planlingvo. Ĉar al planlingvo mankas la stabila bazo de denaskaj lingvouzantoj kiuj donas stabilecon al lingvoj etnaj, niaj evoluvojoj restas briditaj de bazaj lingvaj normoj (aka Fundamento de Esperanto) en kiu absolute ne indas kaj endas ne klopodi evoluigon aŭ perfektigon. Finfine tiu sama Fundamento donis sufiĉe flekseblajn vojojn al lingvoevoluo dum la lastaj 132 jaroj. 2. Aparte mi interesiĝas pri evoluo kaj fiksiĝo de la faka lingvo. Mi mem estas fakulo (profesoro pri kemio en usona universitato) kaj ankaŭ mi estas enplektita en perkomputila tekstoprilaboro kaj eldonado dum lastaj 30 jaroj. Antaŭnelonge mi ekgvidas la Fakan Lingvan sekcion de la Akademio de Esperanto. Do, jen kion mi ŝatus esprimi: vi ambaŭ @Stella kaj @Marc pravas: ni bezonas normigajn terminarojn por ĉiu aparta fako en kiuj fakuloj sin esprimas Esperante, kaj ĉiuj koncernatoj klopodu submeti la proprajn preferojn al la sugestoj de la normigaj dokumentoj KAJ okazu viglegaj diskutoj, ambaŭ sur la retaj forumoj kaj dum ajna renktiĝo de fakuloj kaj amatoroj, tiel ke de tempo al tempo, tiuj kiuj surprenis la taskon vivteni la normigan dokumenton eldonu novan version NORMIGA versio X.XX Mi vidas neniun kontraŭdiron aŭ malfacilaĵon pri tio ĉi. Nur mankas agnosko kaj interkonsento inter ĉiuj lingvouzantoj pri kiuj estu la normigaj instancoj kaj dokumentoj. Eĉ en malgrandaj nacilingvaj komunumoj, estas facile decidi kiu diktas la normjn: la ŝtato malantaŭ la lingvo. En nia tutmonda diaspora "armeo de kapitanoj", la afero estas iom pli malfacile. Ĝis nun UEA havis relative malviglan rolon en tiu ĉi flanko de la lingva kulturo kaj evoluo. Simile Akademio de Esperanto ne tro emis normigi (ĉu prave aŭ ne mi ne diskutas nun) sed nur sekvi la lingvan evoluon. Eble alvenas nova tempo (ĉu ankaŭ nova sento???), tiel ke ambaŭ UEA kaj la Akademio havu pli aktivan rolon por kunordigi kaj eĉ por gvidi la viglan kaj sanan evoluon de la faka lingvo en Esperanto... Kion vi opinias?
  31. 1 poento
    Selektu iom da teksto en jam-ekzista mesaĝo, kaj vi vidos menuon:
  32. 1 poento
    https://twitter.com/i/broadcasts/1vOxwqkDDbMGB Tion mi provis ...ekzemple...sed mi rezignis...poste mi sendis ligon al mia listo messenger kaj pluraj esperantistoj ne cxeestantoj dankis min !!!
  33. 1 poento
  34. 1 poento
    kompreneble tio estas afero kiu verŝajne eĉ estas nepra laŭ la kondiĉoj de la uzado de la programo, tamen mi farus ĝin almenaŭ dulingve 😛
  35. 1 poento
    Bonege, dankon, Tim, tio ja klarigas la aferon! 😉
  36. 1 poento
    Ebligi pagi kotizon por alia — Inter la multaj ebloj de donacoj, indus aldon la eblon oferti membrecon (MB, MA, M-SZ) al difinita persono. Ekzemple, homo kiu deziras fari donacon al amiko, loka klubo kiu deziras oferti premion al diligenta lernanto… En multaj kazoj tio alportos novajn membrojn kiuj verŝajne ne membriĝus per si mem.
  37. 1 poento
    Fakte, mi renkontis du-tri pliajn ĉe la maldekstra randa langeto "Administri blokojn": Ĝis nun, ŝajnas al mi, ke oni faris bonegan tradukan laboron por tiu ĉi forumo (gratulon!). Espereble, kiam finiĝos la provan fazon, la interfaco estos (preskaŭ) 100% tradukita, por tiel doni bonan impreson al la ĝenerala esperantistaro. Antaŭen!
  38. 1 poento
    Ankaŭ mi estas konfuzita. Kaj mi uzis interretajn servojn ekde 1986 (jes, mi ne erare skribis) kaj mem mastrumas plurajn retejojn privatajn, esperantajn kaj entreprenajn. Tiaj ĉi modernaj sistemoj simple ne estas kreitaj por subteni profundan pensadon kaj celitan kunlaboron. La fadenoj subtenas komentadon, ne diskutadon. Tial mi fakte havas dubojn ĉu tiu ĉi sistemo povos krei la kunlabor-(ad/ej)-on kiun laŭdire sopiras la estraro. En la diskutoj kiuj okzis antaŭ la enkonduko de tiu ĉi forumo, mi konsilis ke oni uzu la pli malnovstilan sed dumlonge uzatan (kaj sekve maturan) forumon SMF. La sama kiu estis uzata dum la provperiodo, kvankam nek mastrumanto nek estraro ŝajne estis sufiĉe sperta por scii ke SMF fakte jam havas la funkciojn kiujn ili postulis. Tiuj funkcioj nur ne estis instalitaj aŭ ŝaltitaj en la antaŭa forumo. Bedaŭrinde, ne eblas dungi programiston por solvi la problemon, ĉar tiu ĉi sistemo estas kreita de la entrepreno Invision Community. Aŭ UEA havas nuran demonstran version, aŭ ili mem gastigas la liberkodan version en propra servilo, aŭ ili pagas (tro) multe por la servo. Nur se programisto pretas forki la programon eblus propran evoluigon de ĝi. Se ili pagas la embarase altan kotizon por funkciigi la forumon en la reta nubo de la entrepreno, ili eble povas peti pliajn servojn. Se mi havus voĉon - kiun mi evidente ne havas - mi voĉdonus al reiro al la SMF-forumo kiu havas la servojn petatajn kaj estas "komprenebla" ankaŭ por interrete nematuraj individuoj. La defaŭlta ŝablono estas malgajige nemoderna, sed tio estus solvebla ekzakte per la propono de vi; peti programiston krei io pli afabla.
  39. 1 poento
    Ĉu UEA scias kion ili "vendas" per la forumo? Kio allogas homojn veni, registriĝi kaj uzi la forumon? Kiam temas pri aktiveco en grupoj, la 20/80-regulo estas multfoje aplikebla. En iu ajn grupo, proksimume 20 % vere aktivas dum 80% ĉefe silentas. La sama distribuo videblas en la aktiva grupo, kie proksimume 80% estas "konsumantoj" (legantoj en forumo) kaj 20% estas "produktantoj" (skribantoj en forumo). Do, 4 % el la membraro difinos la sukceson. Por krei allogan forumon, devas esti aktiveco ĉiutage. "Novaĵo" estas la plej determina faktoro por sukceso, kaj prefere iu deviga faktoro. La produktantoj kreas la novaĵojn. Kiom da produktantoj nepras por krei viglan kaj ampleksan forumon? Kiu aŭ kiuj estas la devigaj faktoroj? Mi estas sufiĉe aktiva interrete. Ĉar mi aktivas en landa organizo, supozeble mi volas veni ĉi tien por legi pri kio okazas en aliaj landaj organizoj pri temoj interesaj al mi. Fojfoje mi respondos aŭ starigos propran demandon. Eble mi respondus al averaĝe tri demandoj semajne, sed por esti alloga, la forumo devas esti vigla. Tio signifas ke almenaŭ sep el mi, ĉiutage, devus viziti por produkti enhavon. Per tia matematiko, nepras ke 50 homoj ripete aktivas. Se 50 homoj egalas 4%, la membraro ĉi tie devas kreski al 50*25=1 250 homoj. Kiel? Kial?
  40. 1 poento
    https://komputeko.net/index_eo.php
  41. 1 poento
    Mi sekvas la kurson de esperanto kun Duolingo. Mi pensas, ke estas tre bona afero por esperanto. Sed.....Kiel faras la personoj post la kurso ? Ĉu oni skribas al ili por diri kie estas grupo de esperantistoj kie ili loĝas ?
  42. 1 poento
    Salatın. Mı estas malnova esperantistino ke loğas en Turkio. Mı dezirus havi kongereson en Istanbulo, se UEA helpi tion. Mı ankau bonvenos geesperantistoj ke deziras viziti Istanbul. Mia ret adresi: esperanto12@yahoo.com
  43. 1 poento
    Jes, ne "dividi". Mi preferas "havigi".
  44. 1 poento
    Ankaŭ mi miris pri tiu "afiŝo", sed ĉar la traduko de Wordpress uzas ĝin, mi decidis ankaŭ uzi ĝin. "Publikaĵo" estas pli bona aŭ simpla "skribaĵo".
  45. 1 poento
    Mia analizo de kial retpoŝtlistoj/diskutliston ne funkcias estas ĉefe: Oni dissendas informojn. Estas mia sperto ke informojn oni stoku en unu lokon. Tiel oni povas multe pli facile retrovi ĝin. Ankaŭ estas pli saĝe dissendi la informojn "iru al xxx por scii" per retmesaĝo, ol la mesaĝo mem. Veninte al la stokejo la leganto certe trovos aliajn indajn informojn. Malnovaj sed indaj diskutoj rapide malaperas. Novaj alvenantoj ne povas retrovi malnovajn diskutojn kaj respondojn, kaj tial la samaj tedaj diskutoj okazas. La problemo de diskutnivelo estas tutloka. Mi nur spertis unu sistemon kiu fakte funkciis por eviti flambatalojn. Temas pri komunuma policado nomata "Mendi picon". Se, en iu fadeno, ekbruliĝas la diskuto, estas preskaŭ tute sensence aligi sin al la batalo per provoj aldoni saĝajn kaj mildigajn vortojn. La batalantoj ne kapablas pensi libere kaj vaste, ĉar ili estas en "tunela vido". Kvankam oni diras ion, ili verŝajne ne vidas aŭ aŭdas tion, ĉar la cerbo estas en atakreĝimo pro defendemo. Anstataŭe, per Mendi picon ne-batalantoj nur skribas "Mi volas capricciosan kun ekstra fromaĝo" aŭ io simila. Tio estas grava flago al ĉiuj en la diskuto. Estas signalo al la batalantoj ke iu transpaŝis limon. Estas signalo al ĉiuj ke oni reagas, sed sen la devo priskribi siajn sentojn kaj tial eskaladi la lukton. Laŭ jam difinitaj limoj pri kiom da reagoj devas alveni ene de specifa tempolimo, aliaj kiuj ankaŭ pensas ke la situacio fias povas ankaŭ mendi picon. Se x individuoj mendis picon dum y tagoj, la batalantoj devas silenti kaj lasi al la aliaj diskuti, (aŭ krei propran batalfadenon kie ili mem povas eligi sian doloron sen sentemaj spektantoj). La batalantoj nur rajtas alveni post ili denove trankviliĝis kaj reviziis siajn vortojn. Ankaŭ estas stranga ideo nuntempe ke ĉiuj devas esti "samaj". Diverseco ne estas akceptata plu. Tio estas laŭ mi rompo de la tuta liberala ideo pri libera esprimrajtoj kaj la cenzuro kaj mem-cenzuro kreos timajn homojn kiuj ne havas kapablon sindefendi kaj argumenti. Oni nur lernas tiajn kapablojn per ekzerco. La ideo de "sameco" iras al la erara konkludo ke ni devas konsenti pri ĉio. En tia medio naskiĝas ardaj bataloj pri la rajto esti tiu kiu difinas kio estas "La Vero". Mi ne volas tian situacion, kaj tial mi ne ŝatas la limigojn en la uzantkondiĉoj de tiu ĉi forumo ke oni devas esti afabla kaj netimiga ktp. Evoluado nur okazas kiam rezisto renkontas opozicion. Ni devas akcepti ke ni havas diversajn ideojn kaj spertojn. La celo devas esti trovi la kampoj kie ni konsentas por kunlabori pri tiuj. Eble devas esti subforumo ĉi tie nomata "Senregulaj diskutoj - flambatala averto!" tiel ke troviĝas iu loko por esprimi sin senhonte kaj senpune. "Per la fruktoj vi konu la arbon", ĉu ne? Tiuj kiuj diskutas en tia forumo nur mem kulpas ĉu ŝli esprimas sin en maniero kiu montras malafablon kaj kritikemon. Sentemuloj povas mem elekti ne legi la forumon, kaj nur povas kulpi sin mem se ili estas ofenditaj.
  46. 1 poento
    Jaŭ! Bonega rezulto! Ĉi tie ni akiris iomete da aliĝoj pere de Duolingo. Sed 27 pro afiŝoj estas mirinda! Ni estus bonŝanca se ni havus 10 entute samtempe. Gratulojn!
  47. 1 poento
    @Dennis Keefe Dankon ke vi notis min barakti por treni UEAn en la 21an jarcenton. En Svedio ni jam dum jaroj plueniris post la foruma paŝo, kaj nun starigis nian (duan*) sistemon por trakti kaj mastrumi la internan agadon kaj la decidojn de estraro kaj laborgrupoj. Kadre de tiu laboro ni renversis la iniciaton kaj agadon tiel ke la estraro nur estas serva (ne laboranta) estraro kaj gvidas kaj decidas, sed la estraranoj agadas kiel membroj kune kun aliaj membroj en la ĉiutaga agado en niaj kvin "fokusaj grupoj". Mi esperas ke mi povos montri kaj rakonti pli, estonte. La efiko estas ke ni nun vidas kiel vasta kaj ampleksa niaj deziroj kaj esperoj estas, kaj kiom multe ni fakte faras. Ni ankaŭ ne plu perdas tiom multe da taskoj kaj farendaĵoj. Novuloj al la sistemo diras ke ĝi estas konfuza. "Nu", mi normale diras, "ne estas la sistemo kio estas konfuza...". Tiaj ŝanĝiĝoj postulas jaroj, eĉ jardekoj, por fiksiĝi. Pro interna kulturo, kutimo kaj tradicio, ŝanĝo de rutinoj estas malfacila tasko. Sed, kiel mi skribis, ni komencis renversi la tutan strukturon, do devas daŭri jarojn. 🙂 Ni devas akcepti ke ankaŭ la ŝanĝiĝo de UEA estas teda kaj daŭra. Sed estas iom malfacile. Tiu ĉi foruma modelo ne tute plaĉas al mi pro diversaj kialoj. Ĝi aspektas bone, sed mi serĉas funkciojn kaj efikon atingi celojn. Mi ne vidas multe da funkcioj ĉi tie, fakte. * Unue ni uzis aldonon al Joomla por t.n. Helpdesk. Ĝuste tiu ĉi etendaĵo estis preskaŭ ekzakte tia kiel ni serĉis. La diferenco inter helpdeska tasko kaj propono en organizo vere ne estas tro granda. Bedaŭrinde la etendaĵon la evoluinto forlasis, kaj ni devis trovi alian sistemon. Post serĉado kaj testado ni elektis inter tri sistemoj, el kiuj franca liberkoda projektmastrumilo ProjeQtOr gajnis. Ĝi estas iom tro ampleksa kaj detala, sed la aliaj estis multe maltro detalaj. Estas klare ke multaj komputilistoj kreas sistemojn por trakti komputilan kaj programan evoluigon, sed nenie mi trovis bonan sistemon por aliaj agadoj. Granda truo en la merkato, vere. Sed mi sukcesis etendi la funkciojn, ĉefe per inventoplena tradukado de la originalo.
  48. 1 poento
    Ekde la 1-a de januaro 2018 mi kreis retan amaskomunikilon por reklami Esperanton. La reklamoj estis legitaj 30 359 000 fojojn. Tiu reklamo estas tute senkosta. Ajnaj esperantistoj, landaj, lokaj kaj fakaj asocioj povas facile krei similajn retajn amaskomunikilojn por reklami Esperanton en sia lando. Mi proponas ke interesantoj faru tian reklamon en sia lando. Jen la detala raporto pri tiu ĉe aperita en la reta revuo Esperanto:https://revuoesperanto.org/esperanto-reklamo
  49. 1 poento
    Nia intenco estas, ke la komunumo mem moderigu la forumon. En kelkaj fadenoj la sistemo ŝovos la plej ŝatatajn komentojn plej supren. En aliaj ni preferos vidi la komentojn laŭ ordirara tempa ordigo. Ĉiuj forumanoj ricevos poentojn pro siaj komentoj. En komunumo kun granda nombro da partoprenantoj neniu povos antaŭvidi kiel plej bone organizi ĝin. Ni havas kelkajn ideojn, sed nur dum la uzado ni scios tion, kio funkcios.
  50. 1 poento
    Estas tri ĉefaj membraj grupoj en la forumo. Ĉiu havas propran signifon kaj uzantoj havas diversajn kapablojn depende de tio, en kiu grupo ili troviĝas. Vizitantoj La defaŭlta grupo. Ĉiu uzanto nove registrinte sin troviĝas en tiu ĉi grupo. Vizitantoj rajtas aldoni komentojn al temoj, sed ne krei novajn temojn. Ili ne rajtas reagi al afiŝoj de aliaj uzantoj. Membroj Membroj estas similaj al Vizitantoj, sed estas konfirmitaj esti aktualaj membroj de UEA. Kiel Vizitantoj, Membroj rajtas komenti sed ne lanĉi novajn temojn. Ili povas reagi al aliulaj afiŝoj, almenaŭ en la fruaj tagoj de la forumo. Kiam estos sufiĉe da homoj en la grupo Membroj+, ni eble forprenos la kapablon de Membroj reagi, ĉar tio estus kapablo de la Membroj+. Por altrangiĝi de Vizitanto al Membro, necesas konfirmi esti membro de UEA. Por fari tion, aldonu vian UEA-kodon al via profilo. En la venontaj monatoj ni programos sistemon laŭ kiu la forumo interkomunikos kun la membra datenbazo de UEA kaj konfirmos mem, ĉu la entajpita kodo estas aktuala. Intertempe ni permane kontrolos. Tial la altrangigo ne estos tuja. Estus helpe kontakti nin por certigi, ke ni altrangigis vian konton. Membroj+ Membroj+ estas Membroj gajnintaj almenaŭ dek stelojn laŭ la reputacia sistemo. Uzantoj en tiu ĉi grupo rajtas krei proprajn temojn kaj reagi al afiŝoj de aliaj uzantoj. Tiu estas la ĉefa membra grupo en la forumo. Aliaj grupoj Ekzistas aliaj apartaj grupoj por uzantoj havantaj specialajn rolojn. Mastrumantoj kaj Administrantoj funkciigas la forumon kaj havas pliajn kapablojn ol aliaj membroj, ekzemple la rajton movi aŭ forviŝi temojn. Aliaj uzantoj ne nepre havas pli da kapabloj ol aliaj membroj, krom la rajton vidi aliajn kategoriojn kaj afiŝi en ili. Tiaj grupoj nomiĝas ekzemple Komitatanoj kaj Estraranoj.
×
×
  • Aldoni novan...

Gravaj informoj

Por bone funkcii, tiu ĉi retejo uzas kuketojn. Legu la Privatecan politikon de UEA por ekscii kiel ni uzas viajn informojn kaj la Uzkondiĉojn por membriĝi al tiu retejo.