Salti al enhavo

Ĉiu aktivado

Tiu fluo aŭtomate ĝisdatiĝas     

  1. Pasinta semajno
  2. Vi ricevos retmesaĝon kun peto por konfirmi vian retadreson.
  3. Dankon. Unu el miaj taskoj estas prezenti Esperanton al la ekstera mondo. Sekve mi serĉas favorajn nombrojn 🙂 Mi ekzemple tre ĝojas, ke Esperanto havas proks. 2 procentojn de ĉiuj lernantoj en la portugala, https://www.duolingo.com/courses/pt , 2,2% de la angla. Eble indas montri tion en grafiko (kvankam, bedaŭrinde, tio laŭ la tempo malkreskos kun la aldono de novaj lingvoj). Mi havas la impreson, ke vi dividas per la sumo de ĉiuj lingvolernantoj - eble tio iom malfavoras Esperanton, ĉar ekzemple en la rusa oni ne jam povas lerni ĝin. Cetere unu el la belaj konstatoj pri Duolingo estas, ke Esperanto havas pli da lernantoj ol la kataluna, kiu estas ofertata nur en la hispana. Kaj Esperanto havas proks. duonon de la lernantoj de la nederlanda (ofertata nur en la angla). Jen la sukcesoj de nia ofte misjuĝata lingvo 😄 Ŝajnas iel, ke la celo de tiu ĉi diskuto finiĝis, ĉu? La venontaj lingvoj estos, se ĉio iros laŭplane, la franca kaj la ĉina 🙂
  4. Sume. 0.125% + 0.15% + 0.16% ~ 0.43% incubator.duolingo.com diras nur pri aktivaj lernantoj sed unu uzanto povas esti aktiva lernanto por kelkaj kursoj. ((eo/en + eo/pt + eo/es) * 100%) / (eo/en + eo/pt + eo/es + ... + en/pl ... ) Do... Ekzemple ekzistas 2 kursoj (esperanto + la angla). Estas 50 uzantoj kaj ĉiu uzanto lernas la anglan kaj esperanton - tio signifas ke esperanto havas 50 aktivajn lernantoj kaj la angla. (50 * 100%) / (50 + 50) = 50% sed ĉiu uzanto lernas esperanton. Aktuale la angla havas ~40%, Esperanto ~0.43% Jes 🙂 kaj mi havas skripton por krei bildojn https://gitlab.com/dotevo/statistikoj/wikis/desegni.py
  5. Do, ĉu la sumo de ĉiuj Esperanto-lernantoj en la tri lingvoj kompare kun la sumo de ĉiuj lingvolernantoj ĉe Duolingo? Aŭ ĉu de la lernantoj en la tri lingvoj sume? Bela projekto 🙂 Do ŝajne vi ĉiutage aŭtomate suĉas kaj sekurigas ĉe github en via projekto la datumojn, de Duolingo kaj de Duome, ĉu?
  6. Nedankinde 🙂 Procento de esperantaj lernantoj por ĉiuj esperantaj kursoj. Mia projekto estas fonto: https://gitlab.com/dotevo/statistikoj/wikis/Home
  7. Dankon, tre belaj grafikoj. Pri kio temas la meza grafiko, eo, inter 0,41 kaj 0,46? Kio cetere estas la fonto de la datumoj? Aktuale eble ne necesas pliaj bildoj. Laŭ mi estas klare, ke kelkaj lingvoj iam kreskas, aliaj malkreskas. Ĉu ĉe Esperanto estas io sistema aŭ io portempa, tio eble nun ne jam klaras.
  8. Mi iom rigardis miajn notojn; mi komparas la staton en la 1a de marto 2019 kun la stato nun, 16-a de okt. 2019 (sep monatoj kaj duona😞 Kreskis: Norvega por angla, 785 al 829; Pola por angla, 835 al 867 Malkreskis: Ukraina por angla, 323 al 317; Hebrea por angla, 845 al 830 (minus 1,8 %); Guaraní por hispana, 330 al 276 (minus 16 %). Aliajn lingvojn mi ne sekvis. La Esperanto-kurso por la angla malkreskis de 342 al 296 (minus 13,5 %); la kurso por la hispana malkreskis de 311 al 280 (minus 10 %); por la portugala ne kompareblas, ĉar la kurso ekzistas dum malpli ol jaro, do ĉiukaze la nombroj devas kreski. Oni povus nun komenci kontroli nombrojn por aliaj lingvoj - sed mi ne certas ĉu indas. Cetere: Oni povas supozi, ke iuj denaskuloj de la hispana kaj portugala uzis antaŭe la kurson en la angla. Krome tre certas, ke portugallingvanoj uzis la kurson en la hispana, ĉar preskaŭ ĉiu lingvointeresita portugallingvano komprenas skribitan hispanan sufiĉe bone. Do el tio malkresko de la kursoj en la portugala kaj angla estas natura. La cetero ankaŭ iom dependas de la ĝenerala informado pri Esperanto... 😐
  9. Jes, mi scias. Mi ne volas sendi ĉiujn bildojn nun. Ĉar temo estas pri Esperanto kaj novaj kursoj. Mi certas ke Esperantujo bezonas ilin. Mi sendas 2 bildoj kun procento de Esperantaj lernantoj en Duolingo kaj la norvega. Se vi volas vidi pli mi povas krei novan temon.
  10. Se tiel paralele malkreskas la nombro de aktivaj lernantoj de tiuj tri Esperanto-kursoj, mi ŝatus scii, kia estas la evoluo de aliaj Duolingo-kursoj, por simile malgrandaj lingvoj - la norvega, la ukraina, eble hebrea (por la angla kiel lernolingvo), eble la kataluna, la rusa (por la hispana), la germana, la itala (por la portugala). Tiel izolite nur rilate al Esperanto oni ne povas bone prijuĝi. Krome jam plurfoje okazis, ke ial Duolingo ne liveris aktualajn nombrojn...
  11. Mi ne dubas, ke multaj homoj aliĝas ĉe la "incubator" de Duolingo. Aldone mi bonvenigas, se aktivuloj el la koncernaj landoj aparte atentigas kapablajn homojn, spertajn pri instruado, ke estus tre afable helpi en la tasko de kurso-adaptado. Havi tro da kompetentaj homoj malofte signifas problemon.
  12. Mi povas aldoni ion 🙂 Esperantaj aktivaj lernantoj en Duolingo.
  13. Kelkaj el vi rimarkis, ke la nombro de lernantoj en la Esperanto-kurso por anglalingvanoj iom falis lastatempe. Notu, ke anglalingvanoj nun havas 35 lingvojn lerneblajn en Duolingo, do Esperanto iomete perdiĝas inter tiom da elektoj. Sed por parolantoj de la ĉina, ekz, Esperanto estos unu el nur manpleno.
  14. Mi fakte planas proponi Esperanto-kursojn por parolantoj de la rusa kaj de la germana; sed ni devas iom atendi. Duolingo ne kutime lanĉas multajn kursojn por la same lingvo samtempe.
  15. Tio jam okazas, kaj lavango da petoj en la franca kaj la ĉina jam alvenas en la retpaĝoj de Duolingo. Ne estos ajna problemo arigi kompetentajn teamojn por krei Esperanto-kursojn por parolantoj de tiuj du lingvoj.
  16. Brile, ĉampanon! 😄 Do indas diskonigi tion inter franclingvanoj kaj ĉinlingvanoj, por ke homoj sciu, ke por tiuj du lingvoj ja havas sencon proponi sin. Antaŭe ja homoj lernis, ke oni povas proponi kaj proponadi sin por ajnaj lingvoj - sen reago kaj sen sukceso 😮
  17. Hm, vi celas la anglalingvan kurson, ĉu? Mi ne povas konfirmi tion el pli longa perspektivo. Estis 331 mil aktivaj lernantoj en la 17-a de aprilo kaj estis 298 mil en la 9-a de oktobro. Do minus 33 mil en proks. 24 semajnoj, eble minus 1,5 mil semajne. Ni konsciu, ke la nombroj ne ĉiam estas tute akurataj (ŝajne kelkfoje ili miskalkulas) kaj ja ankaŭ nature iom varias. Dum la suma nombro de lernantoj en ĉiuj tri lingvoj kreskas, la suno ankoraŭ brilas por ni, ĉu ne? 😄
  18. Mi en mia tabelo notis sume 1,75 milionoj en la 10-a de junio 2018. Tiam tage aldoniĝis 2 mil homoj. Do ĝis la 22-a de julio proks. +80 mil, do tiam eble 1,83 milionoj. Inter tiam kaj hodiaŭ la jara kresko estas proks. 810 mil, do supozeble ni estis en julio 2019 en la regiono de 2,64 milionoj da entutaj eklernantoj; ĝis nun eble 150 mil pli. Ni konsciu, ke tiu sumo estas _eble_ adicio de unue nuraj registriĝantoj kaj poste "aktivaj lernantoj" - kvankam mi iom dubas. Mi kutime elkalkulis la diferencojn kaj el tio la tagajn aliĝojn; inter junio 2017 kaj junio 2018 estis inter 1870 kaj 2071 tagaj aliĝoj. Kaj poste estis inter 715 mil kaj 814 mil jaraj aliĝoj, do ankaŭ proks. 2 mil aliĝoj tage. Mi supozas do, ke la ŝanĝo en julio 2018 estis nur, ke ili transiris de ĉiuj ĝistiamaj eklernantoj al la eklernantoj dum la pasintaj 12 monatoj. (Kaj la nocio "aktivaj lernantoj" celas nur, ke la homoj aliĝis dum la pasintaj 12 monatoj, fino.)
  19. La aktualaj ciferoj informas, kiom da "aktivaj lernantoj" (pri tio sube) aliĝis dum la pasintaj 12 monatoj. Oni ŝanĝis en junio aŭ julio 2018. En la 10-a de junio estis ankoraŭ sume 1,749 milionoj, el tio 1,36 por la anglalingva kurso, 385 mil por la hispanlingva kaj 4400 por la portugallingvo (tiam ĵus kreita). En la 22-a de julio 2018 estis sume 715 mil, 403 mil (en), 302 mil (es), 9550 (pt). Ekde tiam la suma nombro iom post iom kreskis pro la kresko de la portugala, ĝis nun (9-a de okt.) sume 814 mil, el 298 mil (en), 281 mil (es), 235 (pt). Evidente la anglalingva kurso ial perdas ĉe la nombro de aktualaj aliĝantoj, proks. -25% en unu jaro. Mi ne scias, ĉu pro aldono de la du aliaj kursoj aŭ ĉu pro alia kaŭzo. Ne ĉiu cetere estas senfine entuziasma pri la Duolingo-metodo, do povas esti, ke nun homoj elektas aliajn kursojn; ni konsciu, ke takso iam estis, ke el la iamaj lernantoj en la anglalingva kurso nur duono denaske parolas la anglan. (Mi faris enketon pri la denaska lingvo ĉe la Facebook-grupo de Duolingo-lernantoj.) Ĝis nun oni ne bone scias, kio estas "aktivaj lernantoj". Se la departamento pri merkatiko provas havi altan nombron, ili kalkulas por tio ĉiun homon, kiu aliĝis kaj sukcese plenumis almenaŭ unu lecionon 🙂 Pli ni ne supozu.
  20. >Mi ĵus eksciis de stabano de Duolingo, ke la firmao aprobas Esperanto-kursojn por parolantoj de la ĉina kaj de la franca. Se vi interesiĝas pri konstruado (ĉefe tradukado) de unu el tiuj du kursoj, bonvolu sendi peton al incubator.duolingo.com. Ruth, mi interesigxus, se la firmao aprobus por parolantoj de la rusa. :-) Amike, Vladimir MININ
  21. Saluton! Mi ĵus eksciis de stabano de Duolingo, ke la firmao aprobas Esperanto-kursojn por parolantoj de la ĉina kaj de la franca. Se vi interesiĝas pri konstruado (ĉefe tradukado) de unu el tiuj du kursoj, bonvolu sendi peton al incubator.duolingo.com. Faru tion nur se vi havos plurajn horojn semajne por dediĉi al tia laboro, kiu verŝajne komenciĝos ĉirkaŭ la fino de 2019. Dankon! Margo (Ruth KC ĉe Duolingo)
  22. Ĝi ne estas la plej bona lernilo, sed certe la fakto ke ĝi estas senpaga kaj uzebla ie ajn faras ĝin bona. Kaj ĝi estas la plej populara kursaro kun multege da uzantoj (t.e. 300+ milionoj). Estus pli bone, se: La rakontoj estus legeblaj en Esperanto (nun ili estas legeblaj en la hispana, la franca, la germana, la portugala, kaj mi kredas ke lastatempe ili iĝis legeblaj en la angla, por parolantoj de la hispana). Mi mem kreadas alian retejon, kie oni povos legi la rakontojn, sed ĝi ne estas preta: https://stories.transmog.com.au/eo/stories/list/eo Estus ia rimedo (krom la forumo) en Duolingo por komunikiĝi kun la lernantoj/uzantoj. Tiel oni povus vidi kaj uzi la realan lingvon (anstataŭ nur la ekzercojn). Estus Esperantaj kursoj por parolantoj de aliaj lingvoj (ne nur la angla, la hispana, kaj la portugala). Laŭ la informoj prezentitaj en la konferenco Duocon en Londono (antaŭ kelkaj semajnoj), krom landoj en kiuj la ĉefa lingvo jam havas kurson, la lando kun la plej granda kvanto de uzantoj estas Germanujo, kaj la plej populara kurso estas la angla, por parolantoj de la rusa. Do mi supozas ke Esperanto-kursoj por parolantoj de la germana kaj la rusa devus esti la sekvontaj. Ankaŭ gravus kurso por parolantoj de la ĉina, ĉar oni diris en Duocon ke tiu lando estas grava celo por Duolingo nun. Post tiuj, gravas la franca, la itala, la turka, ktp. La statistiko pri la kursoj/landoj/lingvoj estas tie: https://forum.duolingo.com/comment/34237577 (rigardu en la unua komento "Top countries that use Duolingo" kaj "Top courses based on active users").
  23. Tre interesa rimarko. Vere indas kalkuli tion por havi konkretan indikon pruvon pri la supereco de Esperanto. Tiuj lingvoj estas fortaj kandidatoj. Pri la hinda mi dubas, ĉar malgraŭ la granda nombro da lernantoj de la angla, ŝajne ne estas intereso lerni alian lingvon. Mistero estas la koreoj. Laŭ la retejo, 65 milionoj da korea-parolantoj lernas la anglan. Sed Sudkoreio havas 77 milionojn da loĝantoj. Mi ne kredas, ke 85% el ĉiuj koreoj lernas la anglan per duolingo. Jes, Chuck Smith kaj Ruth Kevess-Cohen zorgas pri rektaj kontaktoj kun administrantoj de duolingo. Sed ni ĉiuj povas proponi novajn tradukojn per https://incubator.duolingo.com/
  24. Duolingo ŝanĝis la metodon, per kiu ĝi montras aktivajn lernantojn en Julio 2018. Nuntempe la esperanto-kurso perdas proksimume 4000 aktivajn lernantojn semajne. Se sama proporcio de lernantoj daŭre malkreskas (supozante novaj lernantoj ne eniros la kurson) la kurso ne havos lernantojn post 18 monatoj. Evidente tio ne okazos tiamaniere. Post iam da tempo la kvanto de nova lernantoj aliĝantaj al la kurso devus fariĝi ebena. Mi scivolas pri la stabila rapideco ke novaj lernantoj eniros la kurson.
  25. Kara Emilio, vi skribis (post korekto): En tute 814 mil lernantoj aktive lernas Esperanton nun per Duolingo. En tiu sumo ne estas lernantoj, kiuj iam eklernis, sed forlasis la kurson. Se mi bone memoras, la publikigitaj nombroj estas tiuj homoj, kiuj dum la pasintaj 12 monatoj aliĝis al certa kurso. Tio bone kongruas kun la antaŭaj statistikoj, kiujn mi faris. Fakte do mankas ĉiuj lernantoj, kiuj eklernis antaŭ pli ol jaro, sed enestas ĉiuj, kiuj komencis poste. Oni en la sumoj enkalkulas tiujn, kiuj iam forlasas kurson, post leciono unu, du ktp. Aliflanke kelkaj el tiuj foriras por plulerni en alia kurso, en la praktiko ktp. Mi tre ĝojus havi statistikon pri tio, kiun nivelon lernantoj mezume atingas ĉe Duolingo aŭ kiu procentaĵo finas la tutan kurson. Ni komparu: En la angla kursaro Esperanto havas proks. 1 % de la plej multe lernata lingvo, la hispana (aŭ 0,3 % de ĉiuj lernantoj). En la hispana estas proks. 1 % de la angla (aŭ 0,7 % de ĉiuj). En la portugala estas proks. 2,3 % de la angla (aŭ 1,4 % de ĉiuj). Aliflanke sur https://duome.eu/ videblas pli bona procentaĵo por Esperanto: Ĉe la "Golden Owls", la oraj gufoj, la angla havas 20 096 homojn, Esperanto 948, do proks. 4,7 % de la angla; bele favora rilato inter Esperanto kaj la angla, 1:21 :-) (Oran gufon oni ricevas per finado de la kompleta ekzercaro, "arbo". "You earn a golden owl by finishing the tree (completing the course).") Ŝajnas do, ke ĉe la Esperanto-lernantoj la procentaĵo de ĝisfine sukcesaj lernantoj estas proks. du- ĝis kvarfoje pli granda ol ĉe ekzemple la angla kaj verŝajne ankaŭ aliaj lingvoj (eblus elkalkuli, sed kostus tempon...). Vi demandas, kiu estos la venonta lingvo ĉe Duolingo. Mi ne jam vidis respondon. Laŭ la listo sur https://forumo.uea.org/diskutado/temo/71-venonta-lingvo-de-la-esperanto-kurso-en-duolingo/ kandidatoj estas hinda, ĝis nun nur 1 lingvo, la angla, 17 milionoj da lernantoj https://www.duolingo.com/courses/hi rusa, 4 lingvoj, 7,7 milionoj franca, 5 lingvoj, 7 milionoj araba, 4 lingvoj, 5,6 milionoj ĉina, 6 lingvoj, 4,2 milionoj germana, 3 lingvoj, 4,2 milionoj ktp. Eble indas konsideri, kiu lernata lingvo estas la plej malforta ĉe tiuj instrulingvoj. Mi eliras de tio, ke Duolingo volas, ke nova kurso, kiu kostas laboron ankaŭ de ili mem, havu poste konsiderindan lernantaron; do mi demandas min, kiom multe aliaj lingvoj estas lernataj. rusa: hispana, 549 mil lernantoj franca: portugala, 275 mil lernantoj araba: sveda, 150 mil lernantoj ĉina: itala, proks. 47 mil lernantoj (se vi rigardas tie: la signo 万 signifas dek mil) germana: franca, 749 mil lernantoj Ni povas supozi, ke la lernantaro de Esperanto estos nur ono de tiuj nombroj. Kaj ja indas labori unue por kurso, kiu havos denove kelkajn dek mil, eble eĉ cent mil lernantojn... (Statistika atentigo: Se unu el tiuj kursoj estas enmetita antaŭ malpli ol jaro, la nombroj ankoraŭ kreskos nature.) Krome verŝajne indus havi senton pri la disvastigiteco de Esperanto en diversaj landoj. Tion oni povas iomete juĝi laŭ la individua membraro ĉe UEA. Publike mi facile trovas nur la liston el 2010 ĉe https://eo.wikipedia.org/wiki/Membronombroj_de_UEA Rusio: 88 individuaj UEA-membroj Francio: 547 Franclingvaj landoj (parto de Kanado...): ? (kalkulenda) Arabaj landoj: ? (necesus adicii multe) Ĉinio: 115 Germanio: 506 (indus iom aldoni pri Aŭstrio, Svisio, eble Belgio) Sekve de tiu rigardo al la membronombroj mi supozas, ke unue indas elekti kurson en la franca aŭ en la germana. Eble pro la aliaj franclingvaj landoj ĝuste la francan. Sed kompreneble dependos de Duolingo mem. Ĉu iu lastatempe kontaktis ilin por demandi pri aldona Esperanto-kurso? Kion vi opinias, karaj?
  1. Ŝarĝi pli da aktivado
×
×
  • Aldoni novan...

Gravaj informoj

Por bone funkcii, tiu ĉi retejo uzas kuketojn. Legu la Privatecan politikon de UEA por ekscii kiel ni uzas viajn informojn kaj la Uzkondiĉojn por membriĝi al tiu retejo.